
Table of Contents

o Hong Kong printer agrees to keep Falun Gong-linked newspaper running for two   
more months

o Hong Kong printer drops newspaper linked to Falun Gong over fears of   
offending China

Hong Kong printer agrees to keep Falun Gong-linked newspaper 
running for two more months

AP (18.05.2005) / HRWF Int. (19.05.2005) –  Website:  www.hrwf.net –  Email:  info@hrwf.net -  A 
newspaper linked to the Falun Gong spiritual group said Wednesday that it  has found a new 
printer willing to keep the publication running for another two months, despite fears that doing so 
could offend China. 

Last week the former printer of The Epoch Times which frequently criticizes Beijing and employs 
Falun Gong followers said it would print its last edition of the newspaper last Friday. 

Amy Chu, a spokeswoman for the newspaper, said Wednesday that one of its readers had agreed 
to print the newspaper for another two months starting from Monday. The newspaper runs five 
days a week from Monday to Friday, so there was no break in production, she said. 

The temporary printer was fearful of committing to a longer print run, Chu said. 

The newspaper had difficulty finding a long-term printer as many expressed fears that taking on 
the publication may offend China's Communist leadership, which outlawed Falun Gong as an "evil 
cult" on the mainland in 1999. 

But the group, which has attracted millions of practitioners with a mix of slow-motion exercise and 
Buddhist and Taoist teachings, remains legal in Hong Kong, a former British colony that returned 
to Chinese rule in 1997. 

Falun Gong often accuses Beijing of persecuting and torturing its followers on the mainland. It also 
alleges that China is extending its crackdown on the group in Hong Kong. 

Chu said the paper's last printer did not mention that it came under direct pressure from Beijing. 

Back to the Table of Contents

Hong Kong printer drops newspaper linked to Falun Gong over 
fears of offending China

AP (11.05.2005) / HRWF Int. (11.05.2005) –  Website:  www.hrwf.net –  Email:  info@hrwf.net -  A 
Hong Kong printer will stop publishing a newspaper linked to the Falun Gong spiritual group over 
fears  that  it  may  offend  China,  the  newspaper  said  Wednesday,  sparking  worries  about 
censorship in this former British colony now ruled by Beijing. 

mailto:info@hrwf.net
http://www.hrwf.net/
mailto:info@hrwf.net
http://www.hrwf.net/


The printer for The Epoch Times newspaper gave notice in March that it will stop churning out 
copies of the daily on Saturday, breaking a one-year contract signed in January, Epoch Times 
spokeswoman Amy Chu said. Chu declined to identify the printer. 

She said the publication, which is critical of China and counts Falun Gong followers among its 
staff, hasn't been able to find another printer in Hong Kong, a vibrant newspaper town that has at 
least a dozen papers. 

The Epoch Times said the decision to stop printing the paper came under "an environment of 'self-
discipline' and self-preservation now common in Hong Kong society." 

Chu said the printer did not mention direct pressure from Beijing. 

News of The Epoch Times' plight came as the deputy director of China's liaison office in Hong 
Kong attacked Falun Gong, which is banned as an "evil cult" in the mainland. 

"The Falun Gong has long staged sit-ins and protests at the entrance of the liaison office. Now 
they're still fixated on attacking the central government and national leaders. I think everyone is 
disgusted with this," Li Gang said Wednesday. 

Falun Gong, which combines slow-motion exercise with Buddhist and Taoist beliefs, remains legal 
in Hong Kong, a British territory that returned to China in 1997 with promises of Western-style civil 
liberties. 

But Falun Gong believes China is extending its crackdown on the group to Hong Kong. 

Such  fears  were  aggravated  when  the  Hong  Kong  government  charged  followers  who 
demonstrated outside the Chinese liaison office with obstructing and assaulting police. They were 
convicted, but successfully appealed. 

Beijing has arrested at least hundreds of Falun Gong followers in China. The group alleges many 
have been tortured and in some cases murdered. 

Back to the Table of Contents


	Table of Contents
	Hong Kong printer agrees to keep Falun Gong-linked newspaper running for two more months
	Hong Kong printer drops newspaper linked to Falun Gong over fears of offending China

